søndag 28. februar 2010

HAWAII 2010!!!!

Da va ei av di beste uken i mitt liv unnagjort, (ønske det varte lengre altså!!) og her sett vi nok alle sammen igjen med maaaaasssse minna og ett stort savn av å fære tilbake til ferieparadiset!

Dag 1:
Anni og æ sto opp i 6-tia og for til flyplassen. Litt arti å reise med ho, ettersom ho kun har tatt fly en gang før(når ho kom hit til Amerika). Ho va skikkelig stressa, og skjekka hvert 3 minutt om ho hadde alle tingan sine. Haha, når vi skulle skjekke in bagasjen sto ho å venta heeelt til ho så at dæm tok den, ho e så arti! Og sååå ankom vi Honolulu, og møtte ett par stk på flyplassen. Vi for til hotellet og etterpå gikk alle som va komment ut for å spise middag! Det sykeste som skjedde denna dagen va at æ møtte Frida!! I 7.klasse for vi på leirskole til Knutmarka, og der delte æ hytte med Frida fra Leirfjorden, vi va jo kind of bestfriends der. Vi begynte å snakke på hotellet her i Hawaii, og plutselig sporte ho bare om æ hadde vært på Knutmarka, æ brølte ganske enkelt "FRIDA!???" og sååå va vi gjenforent igjen, det va ekstremt koseli og vi va ganske i skjokk kan dokker tru :)

Dag 2:
Sto opp tidlig for å få med oss dagen. Litt overskya, men fortsatt varmt ute. Vi tok buss rundt heile Oahu og fikk sedd det meste av den fantaaastiske øya! Alt e så fint og flott der!Dro på stranda og kosa oss med vollebvall og bading. Om kvelden for vi på Hard Rock Cafe å spiste middag og alle blei stadig kjent med nye folk :) Etter middagen kunne vi gå rundt i byen å skjekke trøkket, men æ, Amanda og Nathalie klarte å gå oss vill, så vi fikk ikje så masse tid til det akkurat. Men guud vi hadde det arti på ekspedisjon vårres :-)

Dag 3:
Vi gikk helt opp til Diamond Head (vulkan)! Vi følte oss bra spræk kan dokker tru! Det var en morsom tur med masse sang og kos! Seiner på dagen for vi på stranda for å SURFE!! en opplevelse for livet gitt!! Masse skrubbsår og diverse på føttern, men det va pinade mæ værdt det! :D Om kvelden va det pizzakos på stranda, etterfulgt av volleyball og deretter en tur i byen med gjengen :-)

Dag 4:
USS Arizona Memorial at Pearl Harbor!! Fantastisk å kunne sei at æ har vært der! Først fikk vi se en film, og deretter kjika vi oss rundt om kring. Vi dro med båt ut the memorial etterpå. Litt ekkelt spør du mæ når gamle folk står det å skrik å kaste blomstra på havet... Ja, vi kunne faktisk SE båten! den ligg rett under memorialn!! Ja så var strandkos resten av dagen, etterfulg av middag på Bubba Gumps og shopping på et stoooort kjøpesenter!! :-)

Dag 5:
Downtown honolulu and chinatown! Ikke like begeistra for chinatown på Hawaii, den i NY va 1000 ganga bedre! menmen, det va jo en opplevelse det å da! Denna kvelden va syykt arti! vi dro med "party bus nr. 1" til en tradisjonell Hawaiian Luau. Masse underholdning og relativt god mat.. Både vi jenten og guttan måtte opp på scena å danse, deet var morsomt gitt!!

Dag 6:
Hanauma Bay og snorkling sto på timeplanen ja!! Utruli fin strand, helt herlig. Fikk sett litt forskjellige fiska, men ingen haia dessverre! Da vi kom tilbake til byn for vi å kjøpte hulahula skjørt + kokkosnøtt bh! UYEH!!! Herlig middag med masse dansing og fun!!!!! :D

Dag 7:
dro ut på havet med en seilbåt! vannet var heeeelt blått og stille, fantastisk bra! lå der bare i sola og kosa oss! vi fikk hoppe ut i vainne og :-) masse sjøskilpadde var der, og jødd di e SVÆR!! Om kvelden va det goodbye party på Planet Hollywood, og det var den morsomste kvelden altså!! Dansing i 4 tima i strekk med verdens beste DJ! det va bare sykt kult! den natta gikk fort gitt!!

Dag 8 :
Amanda og æ la oss kl 4 om natta, og kl 6 sto vi opp igjen for å få med oss siste dag med surfing og diverse :) Æ, amanda, nathalie og Jan for på stranda og kosa oss med surfing, og bølgen va gigantisk stor!! men fortsatt like herlig :) Så var tia inne for å sei hade til folk, ettersom alle dro til flyplassen på forskjellige tidspunkt. Jan var den første i rekka, etterfulg av Amanda...og såklart blei det litt grining. Så var det Nikoline (ennu meir grining) og så var det min tur. Vi jente bæs jo hele tia! det va rett og slætt fælt å sei hade til alle sammen. Kanskje litt vanskeli å forstå for dokker som læs det her, men vi blei veldig sammenspleisa denna uka, og det kjennes ut som at enkelte av oss har kjent hverandre skikkeliiig lenge!! Ah... Når æ kom på flyplassen blei det grining på nytt, for dær møtte æ Amanda og heile gjengen på nytt, haha, halleluja sei æ bare!

Har ikje skreve så detaljert ka vi gjorde denna uka, men det va vel det meste interessante! Ser kanskje ikje ut som vi hadde masse fritid, men jøss det hadde vi :-) mange tima på stranda og i byen, helt fantastisk herlig!! Denna turen kommer æ aldri til å glemme!! Alle pengan og alt va sååå værdt det!!

- Hundrevis av bilda ligg ute på facebook!

Vårres rom vant sangkonkurransen, og her e teksten:
Sitting on the beach, drinking lemonade!
We all did the hula, and we all got laid!
we tried to beat Chris, but there was no use!
So that's when we decided we should JUST HANG LOOSE!

Aj aj ajjj!!!

Denna turen kommer ALDRI til å bli glemt!!
Alle folkan, plassen, varmen, stranda, humorn vårres, surfing, heite gutta! ahh alt va så bra!!